Učenici 3.a razreda su prošli tjedan imali projektne aktivnosti u kojima su obilježili Tjedan školskog doručka, Svjetski dan hrane, Dan kruha i zahvalnosti za plodove zemlje, Dan jabuka i povezali sve sa Međunarodnim danom starijih osoba koji se obilježava 1. listopada.
Nacionalni Tjedan školskog doručka pokrenuo je Hrvatski zavod za javno zdravstvo (HZJZ), u sklopu nacionalnog programa Živjeti zdravo, pod stručnim vodstvom prof. dr. sc. Sanje Musić Milanović, s ciljem podizanja svjesnosti o važnosti nutritivno bogatog doručka za svako školsko dijete. Škole koje odluče sudjelovati u Tjednu školskog doručka, putem edukativnih i zabavnih aktivnosti, podsjećaju na važnost očuvanja zdravlja i stvaranja pravilnih prehrambenih navika od rane dobi. Doručak je za školarce najvažniji obrok u danu, a škole su mjesto gdje se svaki dan poslužuju tisuće doručaka. Obilježavanje nacionalnog Tjedna školskog doručka veže se uz Svjetski dan hrane koji se obilježava svake godine 16. listopada.
Ove godine smo kroz temu putovanja odrađivali aktivnosti u tjednu od 13.-17.10. Istraživali smo što doručkujemo i kako bi trebao izgledati zdrav doručak, isprobavali nove okuse i otkrivali koliko su nam osjetljivi okusni pupoljci, istraživali što doručkuju djeca u raznim zemljama svijeta, proučavali razne vrste jabuka, pisali starinske recepte s bakama, pripremali s mamama delicije za Dan kruha, naučili kako je jabuka dobila zvijezdu, pekli pitu sa školskom kuharicom te čitali prigodne tekstove i pjevali pjesme.
Djeci je najzanimljivija aktivnost bila pečenje pite s našom kuharicom Đurđom Tomorad koja je izrazito strpljivo, zajedno s djecom, ispekla vrlo ukusnu pitu od jabuka. Učenici su sudjelovali u svim fazama pripreme – od guljenja jabuka do slaganja tijesta po receptu. Kad se pita ispekla miris se proširio školom i svima koji su bili u poslijepodnevnoj smjeni su rasle zazubice. Pitom smo počastili ravnatelja i sve zaposlenike koji su bili u školi – pohvale su prštale na sve strane. Velika hvala teti Đurđi.
Kako bismo „začinili“ cijelu priču osmislila sam za djecu igru Smoothie semafor – isprobavali su 3 vrste smoothija (crveni, žuti i zeleni), ali nisu znali koji su im sastojci. Svaki učenik je uz smoothije dobio list papira sa sastojcima među kojima su morali prepoznati sastojke koji su u pojedinom napitku. Bilo je zanimljivo gledati njihova lica kada su oprezno približavali zeleni smoothie ustima i oduševljenje kada su otkrili da je, zapravo, jako ukusan. Listove s rješenjima su predali na pregled i onaj učenik koji je imao najviše pogodaka je osvojio nagradu. Uposlili smo i našeg ravnatelja, tajnika, računovotkinju i pedagoginju te su oni imali isti ukusni zadatak kao i djeca. Moram istaknuti tajnika Romea koji je imao najviše pogodaka od svih pa smo i njega razveselili prigodnom nagradom. Posebna hvala drugoj kuharici Aniti Grgić koja je pomagala u miksanju smoothija.
Tjedan smo završili blagoslovom kruha u petak i uživaju u delicijama koje su učenici pripremili sa svojim roditeljima dok smo recepte izložili na razrednom panou kako bismo možda još nekoga inspirirali da s bakama i djedovima ispeku kolače.
Priprema ovakvih projektnih tjedana je vrlo izazovna i zahtjevna, ali djeca mnogo nauče uz zabavu, igru i istraživanje pa se svaki trud isplati.
